مسافرسفرمقدس

Pilgrim of sacred journey

مسافرسفرمقدس

Pilgrim of sacred journey

زندگی خالی نیست

امروز با عزیزی که سراپا سو تفاهم بود و سوظن تلفنی همکلام شدم . نمی خواست بپذیرد که زندگی فقط خورد و خوراک و  بچه و پول نیست . و منهم نمی توانستم بگویم که نگاه من به زندگی چیست ، چراکه به کسی که سرشار از سو تفاهم است هر چه بگویی نمی پذیرد . نمیدانم چه شد که این شعر سهراب سپهری ناگهان بر زبانم جاری شد و تا الان که ساعت حدود 4 صبح است نه میگذارد بخوابم نه از ذهنم بیرون میرود. 

دوستی داشتم عاشق، سالها پیش بود . میامد خانه ی ما و می نشستیم تا صبح او سهراب سپهری  میخواند و آه می کشید و من حافظ می خواندم و لب می گزیدم . من ادای عارفان را در می اوردم و او حقیقتا عاشق بود. عشق او کار خودش را کرد . عاشقانه بار سفر را بست و رفت منهم با ادا بازی هایم ماندم اسیر خاک تا فردا شاید " عشقی " بیاید مرا هم با خود ببرد پشت دریاها...

در دلم چیزی هست... کاش میدانستی!




لب آبی
گیوه ها را کندم ، و نشستم ، پاها در آب : 
" من چه سبزم امروز 
و چه اندازه تنم هوشیار است! 
نکند اندوهی ، سر رسد از پس کوه . 
چه کسی پشت درختان است! 
هیچ ، می چرد گاوی در کرد. 
سایه هایی بی لک ، 
گوشه ای روشن و پاک 
کودکان احساس ! جای بازی اینجاست. 
زندگی خالی نیست : 
مهربانی هست، سیب هست ، ایمان هست. 
آری 
تا شقایق هست ، زندگی باید کرد . 
در دلم چیزی هست ، مثل یک بیشه نور ، مثل خواب دم صبح
و چنان بی تابم ، که دلم می خواهد 
بدوم تا ته دشت ، بروم تا سر کوه.

دورها آوایی است ، که مرا می خواند."  

 

نظرات 1 + ارسال نظر
لیلا دوشنبه 22 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 03:12 ق.ظ http://leilatarinleila.blogfa.com

من امشب تا سحر خوابم نخواهد برد

همه اندیشه ام اندیشه ی فرداست

وجودم از تمنای تو سرشارست

زمان در بستر شب خواب و بیدارست

هوا آرام٬شب خاموش٬راه آسمان باز

خیالم چون کبوترهای وحشی می کند پرواز...

....
سلام بید مجنون عزیز
با خواندن مطلبتون نمیدانید چقدر حسرت داشتن شبهایی دونفره را خوردم که من از حافظ و مولانا و..بگم و او از سیدعلی صالحی و مصدق و ملکیان..بحث و احتلاف و تفاوت نظر .که زیبایی و حذابیت در همین تفاوتهاست.
آرزوی سفر به کویر را خیلی وقت پیش در دل داشتم و خدا خواست و عید امسال عملی شد.تابستون هم که برای دختری از جنوب فقط سفر به شمال دلش رو سبز نگه میدارد.
لیلای شما حالش چطورست؟چشمهایش؟
امید که خوب و سلامت و شاد در کنارهم باشید
ممنون از لطف شما
در پناه خدا باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد